רישיון עסק בלוד

רישוי עסקים לוד

לוד היא עיר בה מתגוררים כשמונים אלף תושבים, ולמעשה יחדיו עם רמלה (למרות ההפרדה המוניציפלית), הן בבחינת גוש אוכלוסיה אחד המקיים בינו קשרי מסחר ועסקים. לעיר לוד הרבה מאוד היסטוריה, אך למרות זאת היא אינה נחשבת למקום מרכזי במפת התיירות. יש בה אוכלוסייה מעורבת הכוללת בעיקר יהודים וערבים. לאזור התעשייה של לוד ישנה חשיבות רבה ואחד מיתרונותיו המרכזיים הוא המיקום המעולה בקרבת עורקי תחבורה מרכזיים הכוללים את כביש חוצה ישראל ושדה התעופה בן גוריון. בהתאם לכך יש בו פעילות לוגיסטיקה ענפה.

בעבר העיר לוד סבלה מנטישת אוכלוסיה יהודית, אך התדלדלות היצע האדמות במרכז הביא להשקעות גדולות בעיר לוד ונבנו בה שכונות חדשות ואטרקטיביות אשר הציעו רמת חיים גבוהה ובמחירים מוזלים. כך היגרה לעיר אוכלוסיה צעירה וחזקה.

מחלקת רישוי עסקיםעיריית לוד

כתובת: רח’ אלי כהן 13 | בניין מועצת הפועלים

עיריית לוד מבינה את חשיבות העסקים לצורך צמיחת העיר ומסייעת לבעלי העסקים והיזמים המעוניינים לפתוח עסק בעיר באמצעות מחלקת רישוי העסקים של העירייה. באחריות המחלקה לרישוי עסקים בלוד: סיוע והכוונה; הנפקת רישיון עסק/זמני; חידוש רישיון; בקרה ופיקוח על רישוי עסקים. כל המעוניין בפתיחת עסק בלוד צריך לפנות אל המחלקה לרישוי עסקים לצורך קבלת מידע מקדים.

המחלקה לרישוי עסקים נועדה, בין היתר, להבטיח כי כל פעילות עסקית תתבצע בהתאם לתכנון העירוני הקיים, כך למשל מבטיחים כי לא יוקם מפעל מזהם באזור מגורים.

לא כל פעילות עסקית בלוד דורשת רישוי עסק, העסקים החייבים ברישוי מוגדרים בצו רישוי עסקים 2013, בו מופיע פירוט מלא של סוגי העסקים החייבים ברישוי. לצורך הדגמה: מאפיות, בתי קפה, מכוני קוסמטיקה, רישיון יצרן למפעל, מוסכים ומחסנים מחויבים ברישוי עסק (זוהי רשימה חלקית). לעומת זאת בעלי מקצועות חופשים כמו רואי חשבון ועורכי דין, אך גם חנויות נעליים, בגדים ואחרות, אינן דורשות רישוי עסקים. אך יש לבדוק היטב מהו הדין החל על העסק על פי החוק.

עסק החייב ברישיון, ופועל ללא רישיון, ו/או פועל במקום שלא הותר על פי חוקי הבנייה או תכניות התב“ע (וללא אישור לשימוש חורג) צפוי לצעדים משפטים.

השלבים לרישוי עסק בלוד:

  1. הגשת הבקשה במחלקה לרישוי עסקים ותשלום האגרה הקבועה בחוק.
  2. קבלת אישור עקרוני מהוועדה (בהתאם לחוקי התכנון והבניה).
  3. קבלת אישור של הגופים הבאים: המחלקה לאיכות הסביבה; שירותי הכבאות וההצלה; משטרת ישראל; הווטרינר העירוני; מחלקת הנדסת ביוב; משרד העבודה; משרד התחבורה;המשרד לאיכות הסביבה, נגישות לעסקים.
  4. הנפקת הרישיון בכפוף לחתימה על הצהרה וקבלת התנאים לרישיון.
  • בהתאם לאופי העסק יש להשיג את האישורים הרלוונטיים, כלומר לא בהכרח תזקקו לאישור של כל הגורמים שהוזכרו.

החלק המשמעותי בהגשת הבקשה הוא הגשת תכנית לעסק, תכנית אשר הוכנה על ידי אנשי המקצוע וכוללת את כל המידע והתרשימים הנדרשים בחוק. על מנת להגיש בקשה בצורה הנכונה, ולא להיקלע לסבך ביורוקרטי אשר יגזול זמן וכסף, מוטב לעשות זאת בעזרת הראשונים ברישוי.