רישיון עסק בתל אביב

רישוי עסקים תל אביב

עם כחצי מיליון תושבים, העיר תל אביב היא אחת הערים הגדולות בישראל והיא מהווה מרכז כלכלי חשוב מאודעסקים רבים פועלים בתל אביב ומחזיקים בהם משרדים, דבר הבא לידי ביטוי במגדלי המשרדים הרבים שצצים כפטריות אחר הגשם. ובתור עיר גדולה, עם כל כך הרבה תנועה של אנשים, היא מהווה זירת עסקים מלאת חיים ושוקקת פעילות. בתל אביב תוכלו למצוא את כל סוגי העסקים, מחברות הייטק ועד מכולות שכונתיות.

תל אביב היא מקום אטרקטיבי עבור אלו אשר מעוניינים לפתוח עסק חדש, התנועה הגדולה בעיר חושפת אותם לקהל לקוחות גדול. ועם רעיון טוב והתנהלות נכונה הסיכויים להצלחה טובים.

כמו בכל יישוב בארץ אתם נדרשים להגיש בקשה לרישיון עסק, אך יאמר לזכותה של העיר תל אביב שהוא ערוכה היטב לנושא וכבר באתר האינטרנט של העירייה ניתן לקבל מידע רב והכוונה. העירייה אף הכינה מדריך רישוי עסקים מקוון המפרט את עיקרי התהליך.

אגף רישוי עסקים בעירית תל אביב

כתובת: רחוב פילון 5. 

לצורך תיאום פגישה יש לבצע זאת בעזרת המערכת לזימון תורים.

*   בטרם הגשת בקשה לרישיון עסק מומלץ לקרוא את מדריך רישוי עסקים בתל אביב של העירייה.

*   לא כל עסק דורש רישוי, חנות בגדים או נעליים למשל אינן דורשות רישוי (תלוי בגודל החנות). אך גם במקרים בהם אין צורך ברישוי, יש צורך לקבל אישור על פטור מחובת רישוי עסק.

הליך רישיון עסק בעיריית תל אביב

השלב הראשון הוא הגשת בקשה למידע מוקדם באתר האינטרנט (זוהי דרישת חובה – מומלץ לבצע זאת על ידי בעל המקצוע).

לאחר שפניתם לעירייה לצורך קבלת מידע מוקדם, במידה והעסק טעון רישיון תקבלו הנחיות לגבי שלבי הרישוי הרלוונטיים עבורכם. לצורך קבלת המידע המקדמי עליכם להגיש תכנית עסק ולשלם את האגרה – יש לאתר בעל מקצוע ולהוסיף אותו במערכת המקוונת.

השלב השני בהליך רישוי עסקים תל אביב הוא הגשת תכניות הנדסיות לעסק. התכניות צריכות להיות חתומות על יד בעל מקצוע מוסמך, כמו למשל מהנדס בניין או אדריכל. התכנית ההנדסית צריכה לכלול תרשים סביבה, מפה מצבית, תכנית עסק הכוללת תכנית תנוחה ותכנית חתכים. עסקים מסוימים, המוגדרים כעתירי סיכון, נדרשים לתכנית בטיחות שהוכנה בידי מהנדס בטיחות. כמו כן ישנן דרישות מיוחדות לגבי מבנים לשימור, בתי אוכל, חניונים, מוסכים ותחנות דלק.

השלב השלישי, לאחר שיש בידכם את כל המסמכים הדרושים תוכלו להתחיל בתהליך הגשת הבקשה בצורה מקוונת. יש להגיש את כל המסמכים הדרושים בפורמט דיגיטלי ולשלם את האגרה. לאחר מכן עליכם לחכות להחלטת רשות הרישוי.

תהליך רישוי עסקים בתל אביב מערב גופים שונים, דבר אשר משתנה גם בהתאם לאופי העסק. הגופים השונים יערכו ביקורת ויכינו דוח עם נושאים לתיקון. יש לתקן את הליקויים תוך 21 יום, או לפנות לגוף הרישוי ולבקש ארכה במידת הצורך.

למרות ההתנהלות היעילה יחסית בעיריית תל אביב, קחו בחשבון שזה עשוי להיות תהליך ממושך ולכן כדאי להקדים ולהגיש בקשה

משרדנו פועל רבות מול הרשות המקומית בתל אביב פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר.