רישיון עסק ברמת גן

רישוי עסקים רמת גן

רמת גן היא עיר בעלת פעילות כלכלית ענפה. יש לכך סיבות טובות הכוללות את הקרבה לתל אביב ולערים גדולות מרכזיות. כמו גם מתחם הבורסה ליהלומים המהווה מרכז לפעילות כלכלית עולמית. כל אלו היו מוקד משיכה שהביא לעיר עוד ועוד עסקים אשר הפכו את רמת גן להיות מה שהיא היום. בנוסף כדאי להזכיר שברמת גן נמצא בית החולים תל השומר, הספארי ברמת גן, כפר המכבייה, אוניברסיטת בר אילן ועוד מוסדות לימוד אשר גם הם תורמים לאופי המיוחד והפעילות העסקית אשר בעיר.

לאחרונה (במהלך שנת 2019), נפתחה בעיר רמת גן מנהלת עסקים המאגדת תחתיה את האגף לקידום עסקים ופורום העסקים הקטנים והבינוניים בעיר. המטרה של מנהלת העסקים היא לתת לבעלי העסקים כתובת אשר תהיה קשובה לצורכיהם ותפעל לצורך קידום האינטרסים של בעלי העסקים והסרת חסמים בירוקרטיים. במסגרת פעילות המנהלת ישנו גם דגש על הנגשת המידע ליזמים. נראה שישנה הבנה בקרב פרנסי העיר לגבי הצורך לקדם עסקים בעיר ולסייע להם.

במידה ותרצו לפתוח עסק ברמת גן, חשוב שתכירו את תהליך רישוי עסקים ברמת גן, הפעולות והמסמכים הנדרשים על מנת שתולכו לעבור את התהליך בהצלחה וביעילות.

עיריית רמת גן – אגף רישוי עסקים

כתובת : הרא”ה 2 רמת-גן

שעות קבלה ימים :  א’, ג’, ד’, 12:30-8:30

יום בבין השעות 17:00 – 15:00

אגף רישוי עסקים של עיריית רמת גן מנהל את כל נושא רישוי העסקים בעיר, על פי חוק רישוי עסקים תשכ“ח, המגדיר את העסקים שלגביהם חל החוק. כאן תוכלו לקבל הדרכה ומידע מוסמך לגבי כל תהליכי הרישוי.

כל יזם המעוניין בפתיחת עסק ברמת גן צריך לפנות אל האגף לרישוי עסקים בעירייה, זאת על מנת לבדוק את התנאים המוקדמים לצורך פתיחת העסק. התנאים נבחנים בהתאם לתכנית בניין ערים, מאפייני העסק וכל התקנות החלות עליו על פי חוק.

תהליך רישוי עסקים ברמת גן עשוי להיות תהליך ממושך הדורש את אישורם של כל הגורמים הרלוונטיים  בשרשרת הרישוי: משטרת ישראל, משרד הבריאות, המשרד לאיכות הסביבה, משרד העבודה ומכבי האש. גופים אלו עשויים להציב דרישות שעליכם לעמוד בהן על מנת לקבל את רישוי העסק. הכנה נכונה, מתוך הבנה מלאה של הדרישות, תבטיח הליך רישוי חלק ומהיר ככל שניתן.

עיקרי הנוהל לרישוי עסק ברמת גן

על בעל העסק להגיש בקשה המלווה בכל המסמכים הדרושים: תכנית לעסק ב 5 העתקים ולאחר שאושרה על ידי בוחן תכניות ואגף ההנדסה; צילום של חוזה השכירות/קנייה של הנכס בו ממוקם העסק; עבור חברה בע“מ יש להגיש צילום של אישור רשם החברות; הוכחת תשלום; אגרת רישוי; במידה וישנו עסק קודם אשר פעל במקום יש לצרף את פרטיו; אישור רו“ח/עו“ד לגבי זכות החתימה; פרטי בעלי זכות החתימה וייפוי כוח במידה והבקשה מוגשת על ידי מי שאינו בעל זכות החתימה.

הוועדה לרישוי עסקים מתכנסת פעם בחודש ותקבל את ההחלטה. בינתיים ניתן לקבל רישיון עסק זמני. במידה והבקשה מאושרת היא עוברת לידי הגורמים האחרים לצורך המשך טיפול והם עשויים להציב דרישות עבור העסק. לאחר מילוי הדרישות יינתן הרישיון לעסק.

יתכן שיש צורך בהיתרים מיוחדים עבור העסק, כמו למשל היתר להוצאת שולחנות וכיסאות אל שטח המדריכה . המחלקה לרישוי עסקים ברמת גן  היא גם הכתובת לצורך בקשת כל אותם ההיתרים.