רישיון עסק בראשון לציון

רישוי עסקים ראשון לציון

ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, מה שכבר מעניק לה כוח כלכלי ענק המורכב ממעל 250,000 תושבים. מבחינה כלכלית זוהי עיר חזקה והיא חברה בפורום ה 15 (ארגון הערים העצמאיות). ראשון לציון התחילה את דרכה בתור מושבה חקלאית והייתה ידועה בזכות גידולי הגפנים וייצור היין, היום לא נשאר מזה כלום; העיר התפתחה לכיוונים אחרים. בראשון לציון תוכלו למצוא פעילות תרבות ענפה, פסטיבלים והופעות של אמנים בינלאומיים; מרכזי בילוים הכוללים פארק שעשועים, מתקני קולנוע וחיי לילה; מרכזי קניות, מרכזי ספורט, ומוסדות חינוך ומחקר. בראשון לציון ישנו פוטנציאל גדול לעסקים ושירותים שונים עבור תושבי העיר והמבקרים בה.

האגף לרישוי עסקים – עיריית ראשון לציון

כתובת: הכרמל 20, ראשון לציון, קומה 3

שעות קבלת קהל:

ימים א’, ד’, ה’: 8:30 – 13:00

יום ב’ 16:00 – 18:30

עסק חדש, אשר נכלל ברשימת העסקים החייבים רישיון נזק לרישיון עסק. כמו כן יש צורך ברישוי עסק בכל מקרה של הגדלה או הקטנת שטח העסק; שינויים פיזיים במבנה העסק (פנימי או חיצוני); שינוי בסוג העסק ושינוי בעלות בעסק. על מנת לבצע רישוי עסקים בראשון לציון, חשוב קודם כל להבין את התהליך ועיקרי הדרישות.

ארבעת השלבים לרישוי עסקים בראשון לציון הם:

  1. בדיקת תכנית העסק על ידי ממונה בדיקת תכניות – במסגרת השלב הראשון, עליכם להגיש תכנית עסק, ערוכה על ידי איש מקצוע מוסמך, ב 5 העתקים בגרמושקה אחת. התכנית צריכה לכלול את כל התרשימים הנדרשים בחוק ועם ההדגשים הנכונים. התכנית תיבדק על ידי הממונה לבדיקת התכנית בעיריית ראשון לציון, ולאחר חתימתו ניתן להמשיך לשלב השני.
  2. הגשת תכנית עסק ומסמכים – בשלב זה על מבקש הרישיון להגיש את תכניות העסק בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. זה כולל צילום חוזה שכירות, מספר חשבון ארנונה, תעודה מרשם החברות, נגישות וכל הפרטים והמסמכים הנדרשים בחוק.
  3. תשלום האגרה – לאחר שהגשתם את הבקשה יש לשלם את האגרה בקופת העירייה. הקופה תודיע לרשות הרישוי ותיתן להם אור ירוק להמשך טיפול ובחינת הבקשה.
  4. פתיחת תיק רישוי לעסק – לאחר שהושלמו כל השלבים הקודמים, נפתח בעירייה תיק רישוי. אך זהו אינו תחליף לרישיון עסק. יש צורך בהסכמתם של כל הגופים המעורבים אשר נדרשים לתת את תשובותיהם לוועדת הרישוי. יתכן שהם יציבו דרישות שעליכם למלא. לאחר מילוי כל הדרישות תקבלו את רישיון העסק.

 

במקביל לרישוי העסק עליכם לבדוק האם אתם זקוקים להיתרים נלווים, כמו למשל היתר להצבת כיסאות ושולחנות מחוץ לעסק; פרגוד חורף; הצבת מתקני תצוגה על המדרכה ; קיום אירועים תחת כיפת השמים; הפעלת בית עסק בלילה או פתיחת עסק בשבת.

אנו ממליצים לכם לבצע את הליך הרישוי בעזרת משרדנו הבקיאים בדרישות החוק ובהכנת התכנית העסקית. וכל תוכלו לחסוך לעצמכם זמן וכסף ולקדם את הליך הרישוי ללא הפתעות ותקלות.