רישוי יצרן למפעלים

רישיון יצרן למפעל

רוצים לקחת את מתכון הבורקס של סבתא ולהתחיל לייצר ולשווק מארזי בורקס קפוא לשימוש ביתי, או אולי החלטת להקים חברת קייטרינג לאירועים? ובכן במקרים שכאלו אתם זקוקים לשני הליכי רישוי מקבילים; ההליך הראשון הוא הליך רישוי עסק, כמו כל עסק אחר. את הבקשה לרישוי עסק מגישים למחלקת העסקים בראשות המקומית שבה אתם פועלים. הליך הרישוי השני הוא רישיון היצרן אשר מתנהל מול רשויות משרד הבריאות.

עסק אשר לוקח מצרך, מעבד אותו בצורה המשנה את טבעו, איכותו, צורתו או מכל בחינה אחרת מוגדר כיצרן. שימו לב שגם עסק המייצר אריזות מזון, מוגדר כיצרן מזון. רישיון יצרן הוא חובה על פי החוק. כמו כן במהלך פעילותכם תצטרכו להציגו בפני עסקים אחרים אשר יעבדו מולכם, עבורם זהו אחד התנאים לקבלת רישיון עסק.
*קיים גם רישיון יצרן לממכר במקום בלבד, פנו אלינו לפרטים בעניין.

על מנת לשמור על בריאות הציבור ישנות תקנות רבות התקפות לגבי מפעלים העוסקים בתחום המזון. הגוף המפקח על ייצור מזון בישראל הוא שירות המזון במשרד הבריאות, והוא זה אשר מנפיק רישיון יצרן למפעלים בתחום המזון, ומפקח על הנושא. על מנת ליהנות משקיפות, באתר משרד הבריאות תוכלו לראות גם את כל רשימת העסקים אשר יש להם רישיון יצרן.

לכל סוג של מזון ישנן תקנות אחרות הקשורות למאפייניו, ולכן כל עסק נדרש לרישיון יצרן בהתאם לסוג המזון שהוא מתעסק איתו, והוא אינו יכול לעסק בייצור של מזון אחר אשר אינו נקוב ברישיון.

כל מפעלי המזון בישראל נדרשים לרישיון יצרן למפעלים, ללא תלות בגודלם ובהיקפי הייצור. כלומר גם אם מדובר במפעל קטן המייצר עבור נישה מצומצמת, הוא עדיין זקוק לרישיון יצרן. הדבר כולל מפעלי בשר; חברות קייטרינג; מפעלים לעיבוד דגים; קונדיטוריות ומאפיות; יצרני סירופים ומיצים, כמו גם יצרני מזון לבעלי חיים ואריזות לתעשיית המזון.

השלבים בקבלת רישיון יצרן

  1. יש להגיש בקשה לרישוי עסק ברשות המקומית הרלוונטית, כלומר הראשות שבשטחה מתוכנן המפעל.
  2. יש לוודא כי סוג העסק, מבנהו ומיקומו תואמים לדיני התכנון והבנייה התקפים לאזור.
  3. יש להגיש תכנית סניטרית ללשכת הבריאות המחוזית.
  4. הבקשה תיבחן על ידי שירות המזון המחוזי. במידה והתכנית תואמת לתקנות שנקבעו היא תקבל אישור עקרוני אשר מאפשר ליזם להתחיל ליישמה בשטח.
  5. בטרם תחילת השיווק לציבור תערך במקום ביקורת מטעם מפקחי המזון של לשכת הבריאות המחוזית. במידה והכול מתנהל כשורה, הם יגישו המלצה להנפקת רישיון יצרן.
  6. בהינתן המלצה, עליכם למלא טופס בקשה לרישיון יצרן ולשלם את האגרה.

תהליך הבקשה של רישיון יצרן יעשה במקבל לבקשת רישוי העסק. בשניהם עליכם להגיש תכנית מפורטת ולעמוד בכל התנאים. משרדנו ראשונים ברישוי ישמח ללוות את בהליך הרישוי. יש לנו את הניסיון אשר יאפשר לכם לעבור בקלות ובמהירות את התהליך.