רישיון עסק בפתח תקווה

רישוי עסקים פתח תקווה

העיר פתח תקווה, המכונה ’אם המשובות‘, כבר מזמן הפכה להרבה יותר ממושבה, ולמעשה היא העיר החמישית בגודלה בישראל (מבחינת גודל האוכלוסייה). בפתח תקווה מתגוררים כ 250 אלף איש, ובאופן טבעי יש בה פעילות עסקית רבה. בפתח תקווה ישנם מוסדות תרבות; אזורי בילויי; בתי חולים רבים; מרכזי קניות גדולים ושלושה אזורי תעשייה המשלבים תעשייה קלה, תעשייה כבדה ותעשיית הייטק. גם המיקום של פתח תקווה וקלות הגישה אליה וממנה לערי המרכז והשרון הפכו אותה למקום חשוב. בפתח תקווה ישנן הרבה הזדמניוות כלכליות המתאימות לכל סוגי העסקים, גדולים וקטנים.

האגף לקידום עסקים בעיריית פתח תקווה

כתובת: בר כוכבא 63, פתח-תקוה

שעות קבות קהל: ימים א’, ג’, ה’ בין השעות: 08:30-12:00

יום ג’ בין השעות: 16:00-18:00

ימים ב’, ד’ – אין קבלת קהל

המעוניין בפתיחת עסק בפתח תקווה צריך קודם כל לבדוק האם העסק שלו חייב רישוי על פי החוק, והאם מיקומו תואם לתכנון העירוני התקף לאותו האזור. פתיחת עסק דורשת חתימת חוזים, כמו חוזי שכירות ונטילת התחייבויות שונות. לפני שחותמים על התחייבויות וחוזי שכירות מוטב לברר קודם את כל הפרטים. זה חוסך לכם זמן ומשאבים יקרים. להזכירכם שאלת הרישוי היא אינה החלטה של עיריית פתח תקווה אלא של משרד הפנים, בהתאם לצו רישוי עסקים המפרט מהם העסקים טעוני הרישוי. עסק הטעון ברישוי ולא קיבל את הרישוי מטעם עיריית פתח תקווה, עובר על החוק והוא צפוי לצווי סגירה, קנסות ותביעות משפטיות.

בטרם פותחים עסק בפתח תקווה, יש לוודא האם הוא דורש רישוי והאם נדרשים היתרים מיוחדים להפעלתו. אלו עשויים להיות היתרים ממשרד ממשלה או העירייה. כמו כן על העסק לעמוד בדיני התכנון והבנייה.

במסגרת הליך הרישוי יש להגיש תכנית עסק. חשוב מאוד להקפיד על כל ההוראות והדרישות הטכניות, זה ימנע מכם את הצורך בהגשה חוזרת, עיכובים ועלויות מיתרות, ויאפשר לכם לקדם את העסק בצורה המהירה ביותר. להזכירכם, את התכנית עורך אך ורק בעל מקצוע מורשה – מהנדס, הנדסאי בניין, אדריכל או הנדסאי לאדריכלות.

את התכנית יש להגיש בתור יחידה אחת (לא דפים מודבקים) וב-5 עותקים. בנוסף לדרישות המפורטות, רישיון עסק לעסקי המזון נדרשים להגיש גם תכנית מטבח בקנה מידה 1:50 עם סימון של מפריד שומן, נפח מכלי האשפה ומיקומם.

תכנית עסק צריכה לכלול:

  1. דף הגשה – דף הפרטים הכלליים של העסק בהתאם לדרישות המחלקה לרישוי עסקים בפתח תקווה.
  2. תרשים סביבה – תרשים בקנה מידה 1:1250 או 1:2500, ובו מסומן בקו מודגש מספר החלקה וסימון הרחובות הסמוכים. במידה ואין רחובות יש לסמן פארקים, מגרשי ספורט או נקודת ציון אחרות.
  3. תרשים המגרש – יש להגיש תרשים מצבי בקנ“מ 1:250 (או 1:500 לעסקים גדולים). התרשם נועד לשקף את השטח הבנוי והלא בנוי. יש לסמן קירות ושירותים משותפים עם עסקים אחרים. במידה והעסק משתרע על פני כמה קומות, יש להגיש תרשים נפרד לכל קומה.
  4. חישוב שטחים ואוורור – זוהי תכנית המפרטת את כל שטחי העסק, מציגה את האוורור באמצעות חלוקה של יחס החלונות לרצפה וגם לציין אורור מכני ומזגנים. יחס האוורור צריך להיות שמינית משטח הרצפה.
  5. תכנית העסק – תכנית בקנ“מ 1:50, הכוללת חתכי אורך ורוחב. בתכנית יש להדגיש בשחור את קירות העסק, בצהוב קירות להריסה ובאדום קירות לבנייה.

הדרישות לרישוי עסק בפתח תקווה עשויות להיראות לכם מורכבות ולא מובנות, אך כאשר עובדים עם אנשי מקצוע המתמחים ברישוי עסקים פנו לראשונים ברישוי, ניתן לצלוח בקלות את כל השלבים.