רישיון עסק ברחובות

רישוי עסקים רחובות

רחובות היא עיר גדולה עם אוכלוסיה של כ 150 אלף תושבים. היישובים הסמוכים הם רמלה, נס ציונה, כפר ביל“ו, מועצה אזורית גזר, ברנר, גן רווה ונס ציונה. רחובות היא עיר נפה המשמשת כמרכז שלטוני ופועלים בה משרדי ממשלה שונים הכוללים את משרד הביטחון, משרד הבריאות, משרד החקלאות, משרד התחבורה ועוד משרדי ממשלה נוספים. המשמעות של זה היא שרחובות מעניקה שירותים ממשלתיים לישובים הסמוכים.

העיר רחובות היא עיר מובילה בהשכלה גבוהה ומוסדות מחקר. כאן נמצא מכון וולקני, מכון וויצמן, הפקולטה לחקלאות, בית הספר לסיעוד, מכללת פרס ועוד.

ברחובות פועל פארק המדע (פארק ת.מ.ר) המעודד תעשיות עתירות ידע, לצד מקומות בילוי. בפארק זה תוכלו למצוא חברות טכנולוגיות מובילות כמו ג‘נרל אלקטריק, HP ועוד. בנוסף הולך ומוקם פארק הורביץ המעודד תעשייה עתירת ידע.

המחלקה לרישוי עסקיםעיריית רחובות

כתובת: קומה 3, בניין העירייה, רחוב ביל”ו 2.

קבלת קהל: א’, ב’, ה’, בין השעות 08:30 – 12:00 וביום ג’, בין השעות 18:00-16:00.

המחלקה לרישוי עסקים בעיריית רחובות אחראית על הסדרת תהליכי רישוי העסקים בעיר. במחלקה תוכלו לקבל סיוע וייעוץ לגבי פתיחת עסק חדש. כמו כן המחלקה מבצעת בקרה ואכיפה של ניהול תקין של העסקים הפועלים בעיר.

עסקים הטעונים רישוי על פי חוק צריכים להגיש בקשה לרישוי עסקים. מדובר בתהליך ממושך הדורש אישורים של גורמים שונים. הקפדה על הגשה מסודרת ועמידה בתנאים תבטיח לכם התנהלות יעילה ומהירה עד כמה שניתן. יש להגיש את כל המסמכים הנדרשים על פי חוק ובהתאם למפרט הנדרש. זכרו כי פתיחת עסק ללא רישיון היא עבירה פלילית. לכן בטרם פתיחת עסק חדש יש להגיש בקשה לקבלת רישיון. כמו כן, כל מקרה של שינוי בעסק או שינוי בעלות דורש הגשת בקשה לרישיון. שינוי בעסק מתייחס לתוספות או צמצום שטח; שינויים פנימיים או חיצוניים בעסק; תוספת או צמצום של סוגי העיסוקים או שינוי מהותי בעסק.

הרישיונות הניתנים יכולים להיות רישיון לצמיתות, רישיון תקופתי, היתר זמני או רישיון זמני.

לצד כל הטפסים והניירת, החלק המרכזי בהליך הגשת הבקשה לרישוי עסק או/ רישיון יצרן ברחובות הוא הכנת תכנית עסק ב 5 העתקים. התכנית צריכה להעירך על ידי איש מקצוע שהוסמך לכך (מהנדס, אדריכל או הנדסאי מורשה).
*רישיון יצרן מוגש לשירותי המזון במשרד הבריאות, לאחר קבלת אישור עקרוני ניתן לפתוח בקשה ברשות המקומית.

לאחר שהוגשה הבקשה היא תיבחן בהתאם לחוקי התכנון והבנייה, לוודא שלא נדרש שימוש חורג. במידה והעסק תואם לתכנית הבנייה של האור, הבקשה תועבר לגורמי האישור הנוספים אשר בוחנים אספקטים שונים של העסק בהתאם לתחום אחריותם. גורמי האישור הנוספים כוללים את המשרד לאיכות הסביבה, משטרת ישראל, שירותי הכבאות ועוד.

בקשה מסודרת לרישוי עסק ברחובות, אשר הוכנה על ידי אנשי מקצוע מנוסים מתחום הרישוי, צפויה לעבור בקלות ובמהירות וללא עיכובים מיותרים, פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני.