רישיון עסק לחנויות דגים

רישיון עסק לחנות דגים

דגים הם חלק חשוב בתזונה שלנו ומומלץ מאוד לשלב דגים בתפריט, זהו מקור טוב לחלבון וחומצות שומן חיוניות. מקובל מאוד לאכול דגים בארוחת ראש השנה, אך כמובן שלא צריך לחכות לשום חג בשביל ליהנות ממנות דג טעימות. ישנן דרכים רבות לאכול את הדגים – מטוגנים, בתבשילים, אפויים, בקציצות, ואפילו דגים נאים כמו בסושי.

אין בארץ הרבה חנויות דגים. על פי משרד החקלאות פועלות בארץ 120 חנויות דגים, כאשר התחרות העיקרית היא הסופרמרקטים אשר מציעים מחלקת דגים בה ניתן לרכוש דגים טריים וקפואים. לסופרמרקטים יש יתרון כי הם מציעים את כל הקניות במקום אחד.  אך מי שיודע לבחור מיקום מתאים, לשווק את עצמו ולהציע מוצרים משלימים ויחס אישי, יכול להצליח בתחום.

חנות דגים מחייבת רישיון עסק, מדובר באותו פריט רישוי התקף לאטליז ומעדנייה.

רישיון עסק לחנות דגים – היכן מתחילים?

דגים יכולים להיות אוכל טעים, אך כאשר לא מטפלים בהם בצורה הראויה, ולא מאחסנים אותם בצורה הנכונה, הם יכולים להיות סכנה גדולה לבריאות הציבור. מתוך הדאגה לבריאות הציבור ישנן דרישות ותקנות שונות שעל העסק למלא אחריהן; אלו הן דרישות הנוגעות למבנה העסק ולכל ההיבטים של תפעולו השוטף. כאשר מדובר ברישוי לחנויות דגים, שני גופי הרישוי העיקריים הם משרד החקלאות ומשרד הבריאות.

לצורך קבלת רישיון עסק יש למלא אחר הדרישות המחמירות (פריט רישוי 4.7 ג‘)..  דרישות אשר כוללות, בין היתר, חיפוי קירות; שימוש בציוד נירוסטה; מערכת ניקוז; התקנת מערכת קירור תקנית ושמירת טמפרטורה מבוקרת; הליכי קבלת סחורה ועוד.

על מנת להקים חנות דגים עליכם להכין תכנית עסק אשר עומדת בכל הדרישות של גופי הרישוי. אך במקביל עליכם לתכנן חנות דגים מודרנית אשר מספקת חוויית קניה נעימה עבור הצרכן ויכולה להתחרות עם מחלקת הדגים בסופרמרקט. לצורך הכנת התכנית תצטרכו אדריכל אשר יכול לשלב יחדיו את כל השיקולים ולהכין תכנית אשר תוכל לקבל רישיון עסק.

משרדינו עומד לשירותכם עם שירותי אדריכלות ועזרה בכל הליכי הרישוי. תכנון נכון, והגשת בקשה התואמת לדרישות החוק היא הדרך לקבל אישור מהיר וללא עיכובים מיותרים. פנו אלינו עוד היום ותיהנו מהניסיון שלנו בתחום הרישוי.