רישיון עסק לשווארמה

רישוי עסק לשווארמה

מי מאיתנו לא אוהב שווארמה? שווארמה היא אחד מהמאכלים הפופולריים ביותר בציבור ודוכני השווארמה הנמצאים במקומות מרכזיים תמיד נהנים מתנועה של אנשים אשר רוצים לזלול שווארמה בפיתה, בלאפה או אולי שווארמה בבגט. אין צורך להעסיק שפים ואין צורך במנות מפוצצות ומורכבות – פשוט מנה שווארמה בתוספת מגוון סלטים שכולם אוהבים.

הקמת מסעדת שווארמה (או דוכן שווארמה) נתפסת כפשוטה יותר מאשר הקמת מסעדה, אך אין לזלזל – זהו עסק לכל דבר אשר חייב להיות מסודר ומאורגן, ולהתנהל בצורה מקצועית על מנת למקסם את הרווחיות ולהצליח; כמו גם לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות. ישנם שיקולים שונים בבחירת המיקום; יש צורך בצוות מיומן שיתפעל את המקום וישרת את הלקוחות; יש צורך בהתקשרות עם ספקים; עמידה בתקנות משרד הבריאות; כשרות ועוד. היתרון של מסעדת שווארמה הוא שניתן להסתפק בשטח קטן יחסית על מנת לתפעל עסק מוצלח.

רישיון עסק לשווארמה – מהיכן מתחילים?

למרות שאין זו מסעדה במובן הסטנדרטי של המילה, דוכן שווארמה הוא עסק טעון רישוי על פי אותו סעיף רישוי התקף לגבי מסעדות (פריט רישוי 4.2 א‘). מה שהופך את העניינים לפשוטים יותר הוא העובדה שלא מתבצע במקום עיבוד של הבשר (למרות שזה לא נכון לגבי כל המקומות) וגם לא אפייה של הפיתות. ברוב המקרים דוכני השווארמה מקבלים את הבשר מוכן ורק שומרים אותו בהקפאה עד לרגע השימוש בו הוא מחומם ונחתך מול הלקוח. אך מצד שני יש צורך במטבח לצורך הכנת הסלטים הטריים הנלווים למנה.

מכיוון ששווארמה מוגדרת כמסעדה, בהתאם לתקנות, שטח הנכס חייב להיות מינימום 50 מ“ר.

בכל הנוגע לרישוי עסק לשווארמה, משרד הבריאות הוא אחד מגורמי הרישוי המשמעותיים ביותר. יש למלא אחר תקנות משרד הבריאות בתכנון ובתפעול העסק. אך כדאי לדעת שיש שוני בתקנות בין הנפות השונות (החלוקה הארצית לאזורים מנהלתיים). יש להכיר היטב את הוראות משרד הבריאות התקפות לאזור ולעסק, ובהתאם לכך לתכנן את המדורים השונים בעסק.

הכנה נכונה של המקום בהתאם לתקנות, והגשת תכנית עסק נאותה היא הצעד הראשון בדרך לקבלת רישיון עסק לשווארמה.

אם אתם רוצים לפתוח דוכן שווארמה, אנו מזמינים אתכם אלינו לצורך קבלת ייעוץ ועזרה, כמו גם ליווי אישי בכל תהליכי התכנון והרישוי, כולל ההתנהלות מול הרשויות המקומיות.