רישיון עסק למסעדה

רישיון עסק למסעדה

פתיחת מסעדה נראית לרבים כרעיון אטרקטיבי ונחמד לצורך הקמת עסק משלהם אשר יניב להם הכנסה. מסעדות אכן יכולות להיות עסק טוב ורווחי ,אך חשוב לדעת שמדובר בעסק מורכב מאוד ולא מומלץ לחסרי ניסיון בתחום; יש בו רמה גבוהה של סיכון. ישנו שיעור גדול של מסעדות אשר נסגרות בשנה הראשונה, במקרים רבים בגלל טעויות הנובעות מחוסר ניסיון וחוסר הבנה של השוק וצורת ההתנהלות של עסקים מסוג זה. מי שמבקש לפתוח מסעדה צריך להיות קשוב לטרנדים בתחום, למצוא את הנישה המתאימה וגם לבחור את הלוקיישן המתאים. כדאי גם שתדעו, המסעדה צריכה שף והוא עושה הרבה יותר מאשר לדאוג למנות היוצאות מהמטבח. שף אחראי לכל ניהול המטבח וחשוב לבחור שף מתאים.

רישיון עסק למסעדה – מהיכן מתחילים

כמו כל עסק, על מנת להפעיל מסעדה עליכם להוציא רישיון עסק באמצעות המחלקה לרישוי עסקים ברשות המקומית הרלוונטית. רישיון עסק תמיד דורש מעורבות של גופם שונים, אך כאשר מדובר במסעדה הגוף העיקרי הוא משרד הבריאות. על מסעדות חלות תקנות רבות אשר נמצאות תחת פיקוח משרד הבריאות. התקנות השונות רלוונטיות כבר לשלבים הראשונים של הקמת העסק ולכן בטרם העבודה יש לפנות למשרד הבריאות לצורך קבלת חוות דעת מקדמית. שימו לב שעל פי החוק רישוי עסק למסעדות דורש שטח מינימלי של 55 מ“ר (90 מ“ר בתל אביב), כאשר שטח המטבח הוא לפחות 12 מ“ר ושטח המחסן לפחות 8 מ“ר. עוד נקודה חשובה, מכירת אלכוהול היא חלק חשוב מההכנסות של מסעדות רבות. אם ברצונכם למכור משקאות חריפים יש צורך באישור המשטרה.

תכנון מטבח למסעדה

תכנון המטבח קשור באופן ישיר להליכי הרישוי. יש לתכנן את המטבח בהתאם לחקיקה ולתקנות השונות, אך גם לבצע אופטימיזציה בהתאם לצרכים התפעוליים של המסעדה. לצורך כך עליכם לפנות לשירותם של אדריכלים מנוסים אשר עובדים יחדיו עם יועצי מזון ויודעים כיצד לתכנן את המטבח על מנת לעמוד בדרישות החוק ותקנות משרד הבריאות. לצערנו הרב התקנות בתחום משתנות חדשות לבקרים ולכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע הבקיאים בכל המתרחש בענף. מסיבה זו גם המלצנו להתחיל בבקשה לחות דעת מקדמית.

תכנון נכון של המטבח, והמסעדה בכללותה, בהתאם לדרישות החוק יסייע לכם גם לקבל רישוי מהיר וללא תקלות, וגם ימנע מכם הוצאות מיותרות. אם ברצונכם לפתוח מסעדה אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותינו המקצועיים. יש לנו את הניסיון הדרוש באדריכלות ורישוי עסקים בתחום המזון. אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה או לצורך קבלת הצעת מחיר.