רישיון עסק למרכול

רישוי עסקים למרכול

מרכול הוא למעשה המונח העברי של המילה סופרמרקט, ומבחינת רישוי עסק אלו הן אותן התקנות אשר חלות עליו כמו על כל סופרמרקט אחר. אך בפועל אנו נוהגים להבדיל בין סופרמרקטים ומרכולים ולהתייחס אל המרכולים כאל הגרסה המוקטנת של הסופרמרקט. מוקטנת לא רק מבחינת הגודל אלא גם מבחינת היצע השירותים, וזוהי למעשה הנקודה החשובה.

ישנו הבדל גדול מבחינת הרישוי וההתנהלות בין עסק אשר מחזיק אך ורק מוצרי מזון המסופקים על ידי היצרנים, לבין אלו אשר מציעים שירותים נוספים כמו מעדנייה, מאפיה, מחלקת דגים ועוד. אלו עשויים לדרוש פיקוח הדוק יותר של משרד הבריאות.  בסופו של דבר זהו אחד השיקולים העסקיים שתצטרכו לקבל. מכירה של מוצרים מוכנים מהיצרן היא פשוטה וקלה יותר, דורשת פחות אישורים. אך מצד שני המרכול הופל להיות פחות אטרקטיבי עבור הצרכנים אשר עשויים להעדיף את המתחרים אשר כן מציעים להם את השירותים הללו.

רישיון עסק למרכול – היכן מתחילים?

תהליכי הרישוי דורשים הכנת תכנית אדריכלית למרכול לצורך הגשת הבקשה. על התכנית לעמוד בכל דרישות החוק והתקנות השונות. ישנם שני פריטי רישוי שכדאי לכם להכיר ולהבין את ההבדל ביניהם – פריט רישוי 4.7 ב‘ ו 4.7 ד‘.  שני פרטי הרישוי יאפשרו לכם לפתוח מרכול ובו מבחר של מוצרים כולל בשרים ועופות קפואים וגם שירותי משלוחים של מזון. אך פריט 4.7 ד‘ מאפשר לכם דבר נוסף – טיפול במזון. בסופו של דבר זה נוגע לאותה החלטה עסקית שכבר הזכרנו שעליכם לקבל. אם ברצונכם להחזיק במרכול מעדנייה, מאפייה, אטליז, או משהו בסגנון, כלומר מקום שבו מעבדים את המזון, תצטרכו לפעול לפי הדרישות של פריט רישוי זה.

כל אחד מפריטי הרישוי דורש הליכי רישוי שונים. פריט רישוי 4.7 ב‘ הוא פחות מורכב מאשר פריט רישוי 4.7 ד‘. הליך רישוי 4.7 ד‘ דורש התנהלות מורכבת יותר מול משרד הבריאות ויש להגיש עבורו תכנית.

אם בכוונתכם להקים מרכול אנו מזמינים אתכם להיעזר בשירותינו המקצועיים. אנו נעמיד לרשותכם צוות אדריכלי הבקיא בכל הדינים הקשורים לתחום. צוות אשר יכין עבורכם את תכנית העסק וילווה אתכם בכל תהליכי הרישוי ובהתאם לפריט הרישוי המתאים למטרותיכם. פנו אלינו על מנת לקבל רישיון עסק בדרך הנוחה והיעילה ביותר.