רישיון עסק למספרה

רישוי עסקים למספרה

מספרה יכולה להיות עסק מוצלח ועל פי הסטטיסטיקות מדובר בעסק בעל סיכון נמוך. כמובן שכל עסק שתרצו להקים דורש תכנית עסקית שהושקעה מחשבה ותכנון, אך ניתן להגיד שפתיחת מספרה נחשבת לדבר פשוט יחסית. אם תבחרו במקום המתאים, תשווקו את עצמכם ותצברו מוניטיו חיובי בקרב הלקוחות, תוכלו להצליח. בישראל ישנן כ 11,000 מספרות, מתוכן כ 30% פועלות מתוך בתים פרטיים ע”פ נתונים מאתר מונופולי.

אתם יכולים לפתוח מספרה אשר נותנת שירותים כלליים, או לבחור להתמקד בנישה מסוימת, כמו למשל מספרה לילדים או עיצוב שיער לכלות. כמו כן תוכלו להציע במספרה מוצרים משלימים לטיפוח ושמירה על השיער. מספרה היא אחד מסוגי העסקים הדורשים רישיון עסק.

רישיון עסק למספרה – מהיכן מתחילים?

כמו תמיד לצורך רישוי העסק יש להגיש את הבקשה למחלקה לרישוי עסקים ברשות המקומית שבה העסק מתכנן לפעול. לאחר הגשת הבקשה, הגופים הרלוונטיים יבדקו את הבקשה ויחליטו האם לאשרה. במקרה של רישיון עסק למספרה הגופים העיקריים אשר בוחנים את הנושא הם מכבי האש, משרד הבריאות ואגף ההנדסה בראשות המקומית.

לצורך קבלת הרישיון יש להגיש תכנית מסודרת ובין היתר המחלקה לרישוי עסקים בודקת את התאמת הנכס לסוג הפעילות המבוקש, בהתאם לדיני התכנון והבנייה, ובהתאם לתכנית בניין עיר. שימו לב כי בחלק מהרשויות המקומיות ישנה מדיניות מקלה בעניין פתיחת מספרה בבית, למרות שעל פי התב“ע זהו אזור מגורים, וזאת ללא צורך בהיתר שימוש חורג.

כמו כן עליכם להקפיד על תנאי תברואה כנדרש בחוק לגבי עסקים לא רפואיים לטיפול בגוף האדם, ולעמוד בנהלי העבודה של משרד הבריאות: נהלים אלו מתייחסים לשמירה על היגיינה ובין היתר מחייבים את חיטוי כלי העבודה בגמר השימוש, החלפת תער, שימוש רב פעמי במגבות (ניתן לכבס); שימוש אך ורק בתמרוקים אשר אושרו על ידי משרד הבריאות ועוד.

לצורך הגשת הבקשה עליכם להגיש למחלקת רישוי עסקים תכנית עסק העומדת בדרישות החוק, ואת כל התרשימים הדרושים. באמצעות הצוות המקצועי שלנו, הכולל אדריכלים ומומחי רישוי, תוכלו להגיש בקשה מסודרת וליהנות מהליך רישוי קל ומהיר. התקשרו אלינו עכשיו ונקדם את פתיחת העסק יחדיו.