רישיון עסק למאפייה

רישוי עסקים למאפייה

מי מאיתנו לא אוהב דברי מאפה טריים אשר יוצאים חמים מהתנור. קשה מאוד לעמוד בניחוח הזה. מתוקים, מלוחים… כולנו בסופו של דבר אוכלים דברי מאפה. ישנם גם טרנדים העונים על צרכים מיוחדים כמו עוגות נטולות גלוטן ודברי מאפה לחולי סכרת (ללא סוכר) דורשים GMP ורישיון יצרן בנוסף לרישיון.

אם ברצונכם לפתוח מאפייה או קונדיטוריה, יש להבחין בין מספר מקרים השונים במהותם. זוהי יכולה להיות מאפייה קטנה, כמו למשל אלו הפועלות בזכיינות, אשר מקבלות מוצרי מאפה קפואים ורק אופות אותם במקום. אך לעומת זאת ישנן מאפיות וקונדיטוריות אשר עוסקות בכל התהליך, הן מקבלות את חומרי הגלם, מעבדות אותן ולבסוף אופות דברי מאפה שונים. ישנן גם מאפיות אשר נחשבות למפעל של ממש והן משווקות את מוצריהן ברשתות השיווק, ובקרב לקוחות מוסדיים. ישנם הבדלים גדולים בין סוגי המאפיות השונות הקשורים גם לרישוי וגם להיקף ההשקעה הנדרשת.

רישיון עסק למאפיה – היכן מתחילים?

כאשר אנו רוצים לפתוח מאפייה, או להכניס שינו במאפייה (תוספת שטח או צמצום שטח העסק, שינויים פנימיים או חיצוניים ושינויי בעלות), עלינו להגיש בקשה לרישיון עסק. מאפייה היא עסק בתחום המזון ולכן יש לעמוד בדרישות שונות אשר נקבעו על ידי משרד הבריאות. על פי הצו לרישוי עסקים השטח המינימלי לפתיחת מאפייה הוא 35 מ“ר. יש לתכנן ולחלק אותו בצורה הנכונה. על פי כל הקריטריונים. ישנן תקנות רבות לגבי אחסון, היגיינה, תברואה, ביוב, אוורור ועוד. יש צורך בהכנת תכנית עסק אשר לוקחת בחשבון את כל דרישות הייצור והצרכים המסחריים, אך תואמות לתקנות אשר נקבעו בחוק.

אם ברצונכם להגיש בקשת רישוי עסק למאפייה, כדאי ומומלץ להיעזר בשירותינו לצורך הגשת הבקשה. אנו מעמידים לרשותכם ידע וניסיון ונוכל לעזור לכם בכל הליכי הרישוי מול הרשויות המקומיות. פנו אלינו עכשיו ותיהנו מליווי מקצועי.