רישיון עסק לבית מלון

רישוי עסקים לבית מלון

תחום בתי המלון והאירוח הוא תחום מגוון מאוד ובו פועלים עסקים בסדרי גודל והשקעה שונים, בתי מלון אשר פונים לנישות שונות ומגוונות. אלו יכולים להיות מלונות בסגנון הקלאבים של הכול כלול ובהשקעה של מאות מיליוני דולרים, אך אלו יכולים להיות גם מלונות בוטיק, מלונות עסקים ומלונות בנישות שונות הפונות לקהלים שונים וברמות מחיר שונות.

מלונות מספקים מקומות לינה, אך יכולים גם להתפרנס משירותים נוספים המוצעים בבתי המלון, כמו מסעדות, עמלות תיווך ממכירת אטרקציות תיירותיות, שירותי ספא ועוד. תכנון ותפעול מלון הוא דבר מורכב, הוא דורש צוות במגוון רב של תחומי התמחות ומנהלים אשר הוסמכו לתחום זה. ישנו קשר ישיר בין בחירת המיקום לבין הנישה שאליה פונה בית המלון.

רישיון עסק לבית ממלון – מהיכן מתחילים?

לצורך פתיחת בית מלון יש צורך ברישיון עסק, בהתאם לצו רישוי עסקים (פריט רישוי 7.1 א). ישנם גופים שונים אשר מעורבים בתהליכי הרישוי, משרד התיירות הוא אחד מאותם הגורמים. לצורך הרישוי יש לעמוד בתקנות אשר קבע משרד התיירות וגופי הרישוי האחרים, תקנות המגדירות אירוח תקני, מכתיבות סטנדרטים, ומבטיחות את שלום הציבור. וכמובן שיש צורך לעמוד בכל חוקי הבנייה והתכנון. לא בכל מקום ניתן לפתוח בית מלון, זה צריך להיעשות בהתאם לתכניות בניין עיר. אם תכניות התב“ע אינו מאפשרות הקמת בית מלון, יתכן שתוכלו לקבל אישור לשימוש חורג, כפי שמתקיים במקרים רבים בהם בנייני מגורים במרכזי הערים הוסבו לבתי מלון. לצורך כך יש להגיש בקשה מסודרת ולהיעזר באנשי המקצוע המתאימים. אך כדאי גם לדעת שישנו פריט רישוי נוסף 7.1 ב‘ המתייחס להשכרת יחידות אירוח למטרות נופש,ותוך כד מתן שירותים לאורחים. יתכן שפריט רישוי זה הוא הפתרון  המתאים עבור העסק שאתם מבקשים להקים.

לכל פריט רישוי יש את היתרונות והחסרונות שלו. אנו יכולים לייעץ לכם על מנת לבדוק מהו הפתרון המתאים עבורכם, וגם להעניק לכם ליווי מלא בכל הליכי הרישוי ו/או בקשה לשימוש חורג במידת הצורך.

אם ברצונכם לפתוח עסק בתחום המלונאות ולהוציא רישיון עסק לבית מלון, אנו מזמינים אתכם להיעזר בשירותינו המקצועיים אנו מעמידים לרשותכם אדריכלים ואנשי מקצוע הבקיאים בהליכי הרישוי, כמו גם דרישות החוק והצרכים העסקיים של בית המלון. הניסיון שלנו יסייע לכם לצלוח את התהליך בשלום ובדרך המהירה והחסכונית ביותר, אשר תמנע הפתעות ובעיות אשר יגזלו מכם משאבים. פנו אלינו ונשמח לעזור לכם.