רישיון עסק לאטליזים

רישוי עסק לאטליז

הישראלים הם צרכנים גדולים של בשר, ועל פי הנתונים צריכת הבשר בישראל היא מן הגבוהות במדינות ה OECD. רוב האנשים קונים את הבשר שלהם בסופרמרקטים, שם ניתן למצוא גם בשרים קפואים וגם מחלקת אטליז. לסופרמרקטים ישנו יתרון מכיוון שהם מאפשרים לצרכן לעשות את כל הקניות במקום אחד. אך מצד שני לא כולם מוכנים להסתפק בבשרים אשר מציע הסופרמרקט, יש גם את אלו אשר מחפשים איכות גבוהה יותר ובוחרים לקנות את הבשר שלהם באטליזם, אשר מציעים בשר איכותי ובמקרים רבים מתוצרת מקומית.

רישיון עסק לאטליז – היכן מתחילים?

כל עסק בתחום המזון, נזקק לרישוי עסק ובכפוף לתקנות מחמירות אשר נקבעות על ידי משרד הבריאות. במסגרת הליכי הרישוי יש להציג תכנית אדריכלית של המקום, ויש להציג בין היתר את אמצעי הקירור ומערכות החשמל, וכל המתקנים אשר משמשים לעיבוד הבשר. התקנות מחמירות מאוד ויש אפילו פיקוח אשר נועד לוודא כי כל הגורמים אשר מולם אתם עובדים (ייצור, הובלה…) פועלים ברישיון. במקרה של אטליז, שני גורמי הרישוי העיקריים הם משרד הבריאות ומשרד החקלאות; המטרה של כל תהליך רישוי העסק והתקנות המחמירות הוא לשמור על בריאות הציבור.

התקנות השונות הן מורכבות וקשורות לא רק לפעילות השוטפת אלא לכל מבנה העסק. למשל ישנן תקנות המחייבות את חיפוי הקירות עד לגובה של 1.80 מטר, בנסיבות מסוימות יש להתקין מפריד שמן ומלא אחר דרישות נוספות. שימו לב כי חל איסור גורף על הכנת מזון באטליז. אתם רשאים למכור סלטים ומעדנים אשר הוכנו במקום אחר ועל ידי ספק בעל רישיון, והם מאוחסנים בצורה נפרדת מהבשרים. כמו כן יש צורך בהפרדה מחלקתית בין העוף לבין הבשר, ולהשתמש בשולחן, מטחנה וכיור נפרד.

אי מילוי אחר ההוראות ימנע מכם לקבל רישיון עסק ויחייב אתכם לערוך שינויים, דבר אשר פירושו הוצאות ועיכובים נוספים בפתיחת העסק. אם ברצונכם לפתוח אטליז אנו מזמינים אתכם לעשות זאת באמצעות משרדינו המתמחה בהליכי רישוי. אנו נעמיד לרשותכם אדריכלים, יועצי מזון ומומחי רישוי על מנת להכין תכנית עסק ולהגיש את הבקשה לרישיון עסק. באמצעות השירותים שלנו תוכלו לצלוח את התהליך הבירוקרטי בצורה קלה ונוחה.