רישוי עסקים למפעלים

רישיון עסק למפעלים

החלטתן להקים בית מלאכה קטן או מפעל? זהו בהחלט יכול להיות עסק מצליח, אך רגע לפני שאתם מגייסים עובדים, רוכשים מכונות וחותמים על חוזים עם ספקים של חומרי גלם, אל תשכחו שאתם זקוקים לרישוי עסקים למפעלים.

כל עסק טעון רישוי זקוק לרישוי עסקים, וכך גם מפעלים. אך כאשר מדובר במפעלים ההליך הופך להיות יותר מורכב. כמו תמיד רישוי עסקים נועד להבטיח את בריאות הציבור, ביטחונו ונושאים סביבתיים. אך כאשר מדובר במפעל, פוטנציאל הנזק והסיכון גדולים יותר, ולכן ישנן תקנות רבות שיש לעמוד בהן בטרם מקבלים רישוי עסק למפעלים.

בתוך המילה מפעל מסתתרת הגדרה מאוד רחבה: זה יכול להיות מפעל המייצר כימיקלים לתעשיית הצבעים, מפעל לאריזות קרטון, או מפעל טקסטיל לצורך הדוגמה. כל אחת מהדוגמאות הללו היא דוגמה למפעל אשר עוסק בתהליכי ייצור אחרים, חומרי גלם ופסולת אחרים, ובהתאם לכך הרגולציות התקפות לגביו והסיכונים שהוא מביא איתו משתנים.  לכן לכל מפעל ישנם קריטריונים שונים לרישוי עסקים אשר רלוונטיים לתחום עיסוקו. גם גורמי הרישוי יכולים להשתנות בהתאם לאופי המפעל.

החוק מחייב כל מפעל לקבל רישיון ואין לפעול ללא רישוי עסקים למפעלים. מפעל אשר פועל ללא רישיון צפוי לצווי סגירה והליכים משפטיים שיעלו לבעליו כסף רב ולא יאפשרו את פעילותו התקינה של העסק. מצב שבוודאי תרצו להימנע ממנו.

כיצד מקבלים רישיון עסק למפעל?

קבלת רישיון עסק למפעל עשויה להיות מורכבת יותר מאשר קבלת רישיון עסק סטנדרטי. יש כאן תוספת של גורמי רישוי שצריך לעבוד מולם ותוספת של תקנות שצריך לעמוד בהן.

הדרישות השונות יכולות להיות קשורות לנושאי רעש ואיכות הסביבה; תקנות הקשורות לבטיחות העובדים וביטחון הציבור; תקנות הקשורות לאחסון והובלה; תקנות הקשורות למזון ועוד.

על מנת לעבור את תהליך הרישוי בשלום יש לעבוד עם אדריכלים ואנשי מקצוע אשר מכירים את התקנות והדרישות בחוק, ויכולים להכין עבורכם תכנית עסק מתאימה אשר נותנת מענה לכל דרישות החוק והדינים החלים על מפעל מסוג זה.  אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, כאן תוכלו לקבל תמיכה וליווי מקצועי בכל ההליכים של רישוי עסק למפעלים. הניסיון המקצועי שלנו יאפשר לכם להוציא אל הפועל את המיזם בדרך הקצרה ביותר, ולפי החוק.