רישיון עסק בירושלים

רישוי עסקים ירושלים

ירושלים, בירת ישראל, היא גם עיר גדולה ומרכז שלטוני המרכז בתוכו את כל מוסדות הממשלה ועובדי המדינה. אך מצד שני זוהי גם עיר תיירותית בעלת חשיבות היסטורית. העיר מושכת תיירים מהארץ ומהעולם, כולל עולי רגל המגעים אל המקומות הקדושים. במקביל יש בה גם תעשייה, הייטק, מוסדות לימוד, מוסדות תרבות ואוכלוסיה מגוונת מאוד. כמו סמטאות העיר העתיקה, המלאות בריחות וצבעים מכל הסוגים, כך גם האופי העסקי של העיר ירושלים – יש בה מקום לכל סוגי העסקים הפונים אל כל סוגי הקהלים.

בעיריית ירושלים פועלת מנהלת עסקים אשר נועדה להיות גורם מתווך בין הגופים העירוניים לבין היזמים ובעלי העסקים בעיר.  המנהלת מסייעת להם ומקדמת את העסקים בעיר. מנהלת העסקים מתחלקת לפי אזורים בהתאם למרכזי העסקים הראשיים של העיר.

המחלקה לקידום עסקים בעיריית ירושלים

הבקשה לרישוי עסק בירושלים מתחלקת ל 4 שלבים: שלב הבדיקה המקדמית, שלב הגשת הבקשה, סטטוס טיפול בבקשה ושלב הנפקת הרישיון (או ההיתר הזמני).

השלב הראשון – שלב הבדיקה המוקדמת: בשלב זה תוכלו לקבוע תור לפגישה באגף לקידום עסקים על מנת לבצע בדיקת היתכנות. זוהי בחינה ראשונית של התאמת העסק לאופי המקום וקבלת מידע לגבי הדרישות. המידע המקדמי יכול לחסוך לכם הרבה כסף וזמן.

השלב השני – הגשת הבקשה: במידה והעסק שלכם חייב ברישוי על פי החוק, והכנתם את כל החומר הדרוש וכל המסמכים (כפי שהנחו אתכם בבדיקה המקדמית), תוכלו להתקדם אל שלב הגשת הבקשה. זכרו שזהו השלב בו אתם מגישים תכנית עסק אשר הוכנה על ידי בעל מקצוע מוסמך.

השלב השלישי – סטטוס טיפול בבקשה: לאחר שהגשתם את הבקשה, בצירוף תכנית עסק וכל המסמכים הדרושים, הבקשה תיבחן על ידי יחידת ההנדסה. במידה ויתקבל אישור, זהו עדיין אינו רישיון עסק. במידה ויש אישור הבקשה תועבר לכל יתר הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לחוק ושיקול רשות הרישוי. רשימת הגורמים כוללת את שירותי הכבאות וההצלה; היחידה העירונית לאיכות הסביבה; משרד הבריאות; משטרת ישראל; משרד התחבורה; הווטרינר העירוני ומשרד החינוך. על גופים אלו להתייחס לבקשה תוך 30 יום, או לבקש דחייה ל 90 יום. במידה ועמדתם בכל הדרישות הם לא יכולים לעכב זאת יותר.

השלב הרביעי – הנפקת הרישיון או ההיתר הזמני: התנאי לקבלת הרישיון הוא אישור של כל הגורמים הרלוונטיים. רשות הרישוי קובעת את תוקף הרישיון והוא כפוף לכללים. רישיון זה אינו ניתן להעברה והוא מאבד מתוקפו אם חל שינוי בתחום העיסוק או כתובתו של העסק. את הרישיון יש להציג במקום גלויי בעסק.

רשות הרישוי לעסקים יכולה להציב כמה סוגי תנאים:

תנאי מוקדם – תנאים מוקדמים אלו הם תנאים שיש לקיימים בטרם קבלת הרישיון.

תנאי ברישיון – זהו תנאי הניתן ברישיון העסק ויש לקיים אותו לכל אורך שלבי פעילות העסק.

תנאי נוסף ברישיון – תנאי אשר מתווסף לאחר קבלת הרישיון.

כמו תמיד הצורה הבטוחה לקבלת רישוי לעסק בירושלים היא עמדה בכל החוקים והתקנות, והגשת בקשה מסודרת כנדרש. התנהלות נכונה, בעזרתם של אנשי מקצוע המתמחים בנושא, תחסוך לכם זמן וכסף.

פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בכל הליך הבקשה לרישיון עסק.