רישיון עסק בחולון

רישוי עסקים חולון

חולון היא העיר התשיעית בגודלה בישראל. היא נמצאת בשכנות לתל אביב, ראשון לציון ובת-ים, והיא חברה בפורום ה 15 (פורום הערים העצמאיות). בחולון תמצאו אזור תעשייה הכולל מפעלים, מוסכים ובתי מלאכה רבים. אך כמו אזורי תעשייה עירוניים רבים, הוא עובר תהליכי התחדשות ומושך בנייני משרדים ותעשיות הייטק.

העיר חולון מלאה במוסדות תרבות הכוללים מוזאונים, תאטרון, בתי קולנוע ולהקת מחו“ל. כמו כן נמצאים בה מתקני ספורט חשובים ואטרקציות מיוחדות הכוללות את ימית 2000 והיכל הקרח. חולון היא עיר שוקקת פעילות, תרבות ותעשייה. הפעילות המסחרית בעיר מבוססת על תושבי העיר וגם על המבקרים הרבים בה. בחולון ישנו פוטנציאל עסקי רב.

המחלקה לרישוי עסקיםעיריית חולון

כתובת: בניין העירייה – ויצמן 58 חולון, קומה 3

קבלת קהל: ימים א’- ה’  בין השעות 8:30–12:00

עסקים רבים נדרשים לרישיון עסק, זאת על פי החוק המגדיר מי הם העסקים טעוני הרישוי. מטרת החוק היא להבטיח את שלום הציבור; לשמור על איכות הסביבה; להבטיח את בטיחות הנמצאים בעסק וסביבתו; למנוע זיהום, מחלות ובעיות תברואה; לקיים את כל דיני התכנון, הבנייה ושירותי הכבאות. לא כל עסק מחוייב ברישיון, בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין פטורים. הפעלת עסק ללא רישיון היא עבירה פלילית, חשוב לבדוק היטב מהו הדין החל על העסק.

לצורך הגשת הבקשה לרישוי עסק חולון יש להגיש למחלקת רישוי עסקים תכנית עסק ב 5 העתקים ובהתאם לכל הדרישות המפורטות בחוק, סקר נגישות חתום על ידי מורשה נגישות השרות ומתו”ס. תכנית העסק נערכת על ידי בעל מקצוע מוסמך והיא כוללת תרשים סביבה, מפה מצבית ותכנית העסק עבור כל אחת מקומות העסק. כמו כן יש לשלם את האגרה.

לאחר הגשת הבקשה, במועד התכנסות הוועדה, יתקיים דיון בנושא. במידה והוועדה מאשרת הבקשה עוברת לשאר הגורמים הרלוונטיים. כל אחד מגופים בודק את הבקשה ומוודא כי עומדת בתקנים ובחקיקה אשר תחת סמכותם, במידת הצורך הם עשויים להציב דרישות. אנשי מקצוע המתמחים ברישוי עסקים מכירים את התקנים, הם יכולים לסייע לכם להכין את העסק ולוודא שהוא עומד בכל הדרישות.

המחלקה לרישוי עסקים בעיריית חולון מעניקה כמה סוגי רישיונות:

  1. רישיון תקופתי – רישיון התחום לתקופת זמן, ובתום התקופה יש לפתוח בהליך חידוש רישיון עסק.
  2. רישיון לצמיתות – רישיון הניתן ללא הגבלת זמן, וכל עוד לא יצאה הודעה אחרת על ביטולו הוא נשאר בתוקף.
  3. רישיון זמני – ברישיון זה הרשות המקומית מגבילה בזמן את תקופת הרישיון, בתנאי שלא תפחת משנה אחת.
  4. היתר זמני – היתר המוגבל לתקופת זמן שאינה עולה על שנה אחת.