רישיון עסק לפיצרייה

רישיון עסק לפיצרייה

איך אתם אוהבים את הפיצה שלכם? עם ירקות, אנשובי או אולי פפרוני? פיצה היא אחד המאכלים האהובים על הקהל הישראלי, ואולי גם בכל מקום בעולם. יש בארץ עסקים רבים המוגדרים כפיצריות ומתעסקים אך ורק בזה, אך יש גם מסעדות רבות המציעות פיצות בתפריט. ישנן פיצות ברמות מחיר ואיכויות שונות, וזהו מוצר פופולרי מאוד גם במשלוחים. למעשה ישנם עסקים אשר מתמקדים בנישת המשלוחים ומציעים מעט מאוד מקומות ישיבה. הפופולריות הרבה של הפיצה, לצד האפשרות להקים פיצרייה גם בתקציב נמוך, הופכת את הרעיון לדבר מפתה עבור יזמים רבים המבקשים לפתוח פיצרייה.

רישיון עסק לפיצרייה – היכן מתחילים?

כמו כל עסק בתחום המזון, פיצרייה דורשת רישיון עסק, במקרה זה לפי פריט רישוי 4.2 ב‘. אם אתם חושבים על פתיחת פיצרייה, תצטרכו לבחור לוקיישן מתאים. זוהי החלטה עסקית ויש שיקולים שונים אשר עליכם לקחת בחשבון, כמו נגישות, רמת התנועה באזור והתאמת אופי הפיצרייה לקהל הלקוחות באזור. אך בטרם אתם ממהרים לחתום על חוזה ולהשקיע בשיפוצים וציוד, חשוב לבדוק האם הנכס מתאים לפתיחת פיצרייה, והאם עסק מסוג זה תואם לתכניות התב“ע. אל תמהרו לחתום על חוזה לפני שתתייעצו עם אדריכל העוסק בתחום.

כאשר מדובר בעסק בתחום המזון ישנן תקנות רבות החלות עליו. ישנן דרישות לגבי חלוקת המטבח, מספר הכיורים ועוד תקנות רבות הקשורות לבריאות הציבור, בטיחות ואיכות הסביבה, תברואה ועוד. את הבקשה לרישוי העסק אתם מגישים למחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית, והיא בודקת את העניין מול כל גורמי הרישוי הרלוונטיים.

שימו לב שיש הבדל בהליכי הרישוי עבור פיצרייה הכוללת מקום ישיבה ללקוחות לעומת פיצריות הפועלות אך ורק באמצעות משלוחים. המקרה הראשון נאלץ לציית לתקנות נוספות, אך שני המקרים דורשים רישיון עסק.

משרדינו ישמח לעמוד לשירותכם בייעוץ וליווי לכל אורך תהליכי הרישוי מול הרשויות המקומיות. הצוות שלנו מכיר את הדרישות והתקנות ויסייע לכם בהגשת תכנית התואמת לדרישות החוק. אם ברצונכם לפתוח פיצרייה, אנו נסייע לכם בתהליך רישוי קל ומסודר וללא עיכובים מיותרים. אתם תוכלו להתמקד בפיתוח העסק והקונספט ושיווקו, אנחנו נטפל בצדדים הטכניים והבירוקרטיים של הרישוי עסקים פנו עוד היום לראשונים ברישוי.