רישיון עסק לבית קפה

רישוי עסקים לבית קפה

בתי קפה הם חלק חשוב מהתרבות שלנו ורבים מבלים בהם. בתי קפה הם מקום בו ניתן לקיים מפגשים חברתיים, פגישות עסקים, לשבת ולעבוד ואפילו סתם להנעים את הזמן לבדכם. בבתי הקפה תוכלו ליהנות מסוגים שונים של קפה ומשקאות חמים וקרים. כמו כן רבים מבתי הקפה מספקים גם ארוחות קלות, או לפחות עוגות ומאפים לצד הקפה. ישנו ביקוש גבוה לבתי קפה ואנשים רבים חושבים להיכנס לתחום ולפתוח בית קפה. אך כמובן שישנם גם סיכונים וחשוב ללמוד היטב את הנושא. למשל ישנן השפעות עונתיות; רגישות למשברים כלכליים; רגישות למשברים ביטחוניים; רגישות לכל פגיעה בתיירות ולאחרונה גם ראינו איך בתי הקפה נפגעו מתקנות הריחוק החברתי בעקבות הקורונה. אם אתם חושבים על הקמת בית קפה חשוב שתלמדו היטב את הנושא ותכינו תכנית עסקית אשר לוקחת בחשבון את הכול.

רישיון עסק לבית קפה – היכן מתחילים?

בית קפה נכלל ברשימת העסקים הטעונים רישוי ועל מנת לקבל את רישיון העסק יש לעמוד בכל התנאים (פרט רישוי 4.2). ראשית כל על מנת לחדד את ההבדל בין בית קפה למשהו אחר, ישנם שני תנאים מגבילים: המכירה היא לצריכה במקום בלבד, ושנית אין להכין במקום מזון הכולל מרכיבים מן החי למעט נקניק ונקניקיות.

החלק המהותי של תקנות הרישוי נוגע למשרד הבריאות. יש להכין תכנית עסק בהתאם לתקנות משרד הבריאות. התקנות קובעות, בין היתר, הגדרת שטח מינימלית של 10 מ“ר עבור המטבח ו 6 מ“ר עבור המחסן. כמו כן יש להתקין במקום שני כיורים עם מים חמים, האחד לצורך שטיפת כלים והשני עבור שטיפת ירקות.

כמובן שאלו הם רק כמה היבטים של התקנות אשר אותן יש למלא. לצורך רישיון עסק לפתיחת בית קפה ישנם עוד דברים רבים שעליכם לקחת בחשבון. אם התנהלתם נכון ועמדתם בכל הדרישות, תוכלו לקבל רישיון עסק לשלוש שנים, אך שימו לב כי בית קפה נתון לביקורות בכל התקופה על מנת לוודא כי אתם עומדים בכל התקנות.

חובה עליכם להוציא רישיון עסק ולכן אנו עומדים לרשותכם לכל אורך התהליך. האדריכלים ומומחי הרישוי שלנו ילוו אתכם בכל התהליך עד לקבלת רישיון לבית קפה. אל תהססו לפנות אלינו ולהיעזר בשירותינו.