רישוי עסקים לגלידרייה

רישיון עסק לגלידרייה

גלידרייה היא בהחלט עסק מעניין ובעל פוטנציאל כאשר בוחרים את המקום המתאים והנישה המתאימה. כולנו אוהבים גלידות ובמיוחד בימי הקיץ בהן נרשמות מכירות גבוהות של גלידות. זהו אכן עסק בעל השפעה עונתית, אך מזג האוויר הישראלי בהחלט מעניק לגלידריות הרבה ימי קיץ מוצלחים עם ביקושים גבוהים. כמו כן הרבה מהגלידריות הפכו לבתי קפה של ממש וזה מקום שנחמד לבלות בו, ולא רק לקנות גלידה וללכת. ולצד הגלידריות הסטנדרטיות, אנו רואים צמיחה של נישות מעניינות כמו גלידות טבעוניות ועוד כל מיני טרנדים. פתיחת גלידרייה, כמו רוב סוגי העסקים, דורשת רישיון עסק מהרשות המקומית.

רישיון עסק לגלידרייה -מהיכן מתחילים?

כמו כל עסק בתחום המזון, עיקר הרגולציות התקפות לגבי גלידריות נקבעו על יד משרד הבריאות. אך יש להבדיל בין שני מקרים שונים לחלוטין. אמנם שניהם דורשים את אותו הרישיון, אך בכל זאת קיימים הבדלים. במידה והעסק מוכר גלידה, והיא אינה מיוצרת במקום, אז אתם נזקקים לרישיון להפעלת מזנון. במידה ואתם מייצרים את הגלידה במקום, אתם עדיין יכולים להסתפק ברישיון להפעלת מזנון ואין צורך ברישיון יצרן, אך ישנן הוראות נוספות שעליכם למלא.

בהתאם לתקנות התקפות לגבי פתיחת מזנון, על גודל הגלידרייה להיות לפחות 35 מ“ר. משרד הבריאות מוסיף גם תקנות לגבי הגודל המינימלי של המטבח והמחסן וישנן עוד תקנות רבות הקשורות לניקוז, שטיפת כלים, חדר השירותים, חיפוי קירות, אחסון הגלידות ועוד. אך לצד כל התקנים והחוקים בתחום, עליכם לענות גם על הצרכים העיצוביים, המיתוגיים והפרקטיים של תפעול העסק. לצורך קבלת רישיון לפתיחת גלידרייה, עליכם להיעזר באדריכל בעל ידע וניסיון בתכנון עסקים בתחום המזון. אדריכל אשר מכיר את התקנות התקפות לגבי סוג העסק, אך גם מבין את הצרכים התפעוליים והמסחריים.

לצורך קבלת רישיון עסק לגלידרייה יש להגיש בקשה לרישיון עסק לרשות המקומית, בצירוף תכנית עסק ובכפוף לכל הנהלים. ההליך הבירוקרטי עשוי להיות קשה ומייגע. על מנת לנהל אותו בצורה הנכונה, ולייעל את ההליכים, אנו מזמינים אתכם להיעזר בשירותים שלנו. יש לנו ידע וניסיון בתכנון ורישוי עסקים ונשמח להעמיד אותו לרשותכם.